diumenge, 7 d’octubre del 2012

Aprenc a ser mestre a l'aula : Aprendre i créixer

Aprenc a ser mestre a l'aula : Aprendre i créixer: A l'assignatura de COED, en han manat fer un resum per grups, d'un text que ens ha donat el professor com exercici. Aquest text parla de com creixem a mesura que anem aprenent a escriure i a llegir.

Educació i vida quotidiana. Bosch, E., (2003).

By: http://www.redbankvalley.net/rvnb/
pageView.php?school=rvnb&pageId=805
Un nen petit de set anys pensava que llegir i escriure era el primer pas cap a una vida més difícil. Però de sobte va saber llegir un llibre i van despertar en ell una sèrie d’emocions fortes, plenes d’alegria e il•lusió. Ell deia a la mestra que pel simple fet de saber llegir ja s’havia fet gran.
El nen va passar de la imatge al so, a la paraula, al significat… A saber llegir. Era una cosa nova per a ell, molt emocionant i tenia moltes ganes de compartir-ho amb tothom. La mestra se sentia molt orgullosa del nen, era un moment molt especial perquè l’alumne adquiria la llengua escrita. Va ser un camí complicat ja que s’havia de guanyar la seva confiança.
Finalment, aquell moment tan esperat per tots dos havia arribat. Com bé explicava al pròleg del llibre Ombres “El bon mestre permet sentir que hem descobert les coses per nosaltres mateixos”. El nen havia descobert un nou món que esperava que continuara funcionant amb l’ajuda de la professora: havia descobert una altra forma de creixement. Els grans llibres són reculls d’incitacions per al lector, per això llegir es una manera de créixer i aprendre. Segurament, es la primera cosa que s’aprèn a l’escola i que acompanya al nen allà on vagi i que sempre hi és present. Llegir es una manera de vagar per diferents móns. Es capaç de crear una sensació de complicitat amb personatges fets de tinta. Així és com la lectura ens ajuda a millorar la percepció de la realitat.
Els nens petits estan acostumats a veure els canvis d’un conte a través dels dibuixos. A escoltar contes inventats o diferents versions d’un mateix. Però la sorpresa arriba quan diverses persones expliquen un exactament amb les mateixes paraules.
La manera de gesticular dels lectors, del to de veu, o la interpretació dels signes lingüístics és una forma d’arribar als nens, els quals busquen desitjosos històries que escoltar.
A més, llegir en veu alta funciona com una veritable acotació teatral, cosa que als nens els i crida l’atenció i els fa interessar-se més per seguir buscant nous contes. Com diu Peter Brook “Puc triar un espai buit qualsevol i anomenar-lo escenari despullat. Un home camina per aquest espai buit mentre un altre l’observa, i això és tot el que es necessita per aportar a terme un acte teatral” Per tant, la lectura en veu alta es una representació teatral, una lectura que ens permet atendre millor el que llegim i no se’ns passa cap detall.
Les persones que ensenyen als nens tindrien que tenir tot això en compte, a saber fer sentir als nens que llegir fa créixer, fer-los entrar de manera plaent en el món dels llibres, de la imaginació i les aventures, cosa que també consisteix en l’educació del nen.
Al final el lloc de naixement que recordarem serà on ens varem mirar per primer cop amb una mirada intel•ligent i on vam sentir que ens haviem fet grans, com aquell nen.

Grup: Lidia Andreu, Marina Díaz, Sonia Aran.

Extret del bloc de la Sonia, companya del grup.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Digues la teva!