dimarts, 23 d’octubre del 2012

Antichrista

Per al seminari hem tingut que llegir-nos el primer llibre. Una novela que parla de les inseguretats i les debilitats de la condició humana, la manipulació i el control dels adolescents, que també pot afectar als adults.

Hi han parts que destaquen més que d'altres, segons els ulls del lector.
Per a mi, aquestes són les parts que m'han marcat més.

***
Tenia setze anys. No posseïa res, ni béns materials ni confort espiritual. No tenia idees, no estava segura de tenir una ànima. L'únic que tenia era el meu cos.

Als sis anys, despullar-se no és res. Als vint-i-sis, despullar-se ja és un vell costum.
Als setze anys, despullar-se és un acte d'una violència insensata.
"Per què m'ho demanes, això, Christa? Saps el que representa per mi? M'ho exigiries, si ho sabessis? És precisament perquè ho saps, que m'ho exigeixes? No entenc per què t'obeeixo".
[...]
Hi ha una cosa que no pots negar, i és que ella és la vida, està més dotada que tu per viure. Sempre s'ha d'anar en la direcció de la vida, no se li ha d'oposar resistència. Si pateixes, és perquè la rebutges. Abaixa la guàrdia. Quan l'accepis de debò, no patiràs més.
[...]
"Sé el que no sap ningú: es diu: Antichrista. Si ens ha escollit com a diana és perquè, en aquest món mediocre, som el que menys s'assembla al mal. Havia vingut a integrar-nos al seu poder i no se n'ha sortit: Com digerir aquest fracàs? Prefereix destruir-se a si mateixa, amb l'únic objectiu d'arrossegar-nos en el naufragi".
***

Aquí teniu la meva opinió del llibre.
I aquí el meu resum del llibre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Digues la teva!