El bloc que analitzaré és http://blocs.xtec.cat/pau2000/
Anàlisis:
Per començar, és un bloc d'una
classe de sisè de l'escola Pau Casals de la promoció del 2011-2012.
Hi ha tot tipus de contingut, des d'educatiu a informal i el trobem
mitjançant vídeos i presentacions d'imatges.
Aquest, és un bloc d'aula, més
concretament, de professor-alumnes ja que tant participa el professor
com l'alumne en la tasca de publicar tot tipus d'informació,
treballs, etc. Les activitats principals són motivar als alumnes a
col·laborar en l'actualització del bloc amb fotos de les seves
sortides, a que expliquin les seves vacances, a que mitjançant
aquesta empenta creïn el seu propi bloc i el facin públic i a que
facin aportacions del que aprenen en general. Trobem llavors una
interacció entre els alumnes, els quals creen entrades al bloc i el
professor les comenta, les corregeix o participa també.
Per tant, en aquest bloc participen
tant els alumnes (publicant contingut que decideixen d'un tema que el
professor els indica) com el professor, que també participa
publicant contingut informatiu o d'interès. Per tant, aquest bloc va
dirigit als alumnes per a que s'informin de coses que el professor
cregui convenients i també per al professor, per a que avaluï com
participen els alumnes al bloc.
Centrant-nos ja en el bloc, està creat
amb XTECBlocs, utilitza la plataforma WordPress i el tema que ha
utilitzat és un disseny d'una persona anomenada “Tom”.
En quant a l'organització del bloc, a
la capçalera trobem el nom del bloc davant d'una imatge d'una mena
de fum blau en un fons negre. Sota la capçalera i abans de la
primera entrada hi ha un menú horitzontal per accedir a les pàgines
estàtiques del bloc.
L'estructura del bloc: el trobem
estructurat en dos columnes. La de l'esquerra presenta les entrades o
el contingut dels articles que s'han publicat, mentre que la de la
dreta mostra un menú amb gadgets que ha afegit el creador del bloc,
ja sigui el quadre de cerca, el calendari, on participa el bloc,
pàgines en anglès, els darrers articles publicats, comentaris
recents, una sèrie de diccionaris per si es necessita consultar
alguna cosa, entre d'altres. També trobem que té un blocroll amb
enllaços als blocs dels alumnes, a altres blocs i a la web de
l'escola. Està estructurat a partir d'arxius i de categories, es a
dir, tots els articles escrits s'ubiquen dins d'un dels temes que
trobem a la dreta en la barra de menú dels gadgets titulat
“Categories”. Com ja està organitzat en categories, no
s'utilitzen etiquetes per trobar les entrades que tenim interès en
trobar sinó que les buscarem directament a categories.
Les entrades són publicades sobre un
fons blanc. Les lletres del text són d'estil predeterminat, de mida normal i
de color negre on destaquen i es poden llegir sense que molestin a la
vista. Els títols són del mateix color que el text però d'un mida
una mica més gran.
Al costat del títol en un quadre blau
trobem la data de la publicació i a sota es mostra qui a publicat
l'entrada i a quina categoria l'ha posat. Al final de tot es veuen
els comentaris o també quan s'ha decidit desactivar-los. Quan està
activada l'opció de poder comentar, pot comentar només qui forma
part d'aquell bloc, es a dir, els alumnes i el professor.
Les competències que es treballen en
aquest bloc són la lingüística, ja que s'ha de saber escriure tot
adequadament i escriure-ho bé, i la digital, per saber fer funcionar
el bloc correctament.
Reflexió:
Trobo que amb aquestes classes de GTIC
he començat a mirar més enllà quan visito un bloc. Abans no
prestava atenció a tot això que he fet esment i me n'adono de
petits detalls els quals abans em passaven desapercebuts. Aquestes
visites a altres blocs m'ajudaran en una millor estructuració del
meu i a saber organitzar-ho tot més adequadament.
Informació facilitada gràcies al llibre "Usos educatius dels blogs : Recursos, orientacions i experiències per a docents. Balagué Puxan, F., & Zayas, F. (2008). Barcelona: Editorial UOC"
Informació facilitada gràcies al llibre "Usos educatius dels blogs : Recursos, orientacions i experiències per a docents. Balagué Puxan, F., & Zayas, F. (2008). Barcelona: Editorial UOC"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Digues la teva!