dilluns, 8 d’octubre del 2012

Analitzar un bloc educatiu

El bloc que analitzaré és http://blocs.xtec.cat/pau2000/

Anàlisis:
Per començar, és un bloc d'una classe de sisè de l'escola Pau Casals de la promoció del 2011-2012. Hi ha tot tipus de contingut, des d'educatiu a informal i el trobem mitjançant vídeos i presentacions d'imatges.

Aquest, és un bloc d'aula, més concretament, de professor-alumnes ja que tant participa el professor com l'alumne en la tasca de publicar tot tipus d'informació, treballs, etc. Les activitats principals són motivar als alumnes a col·laborar en l'actualització del bloc amb fotos de les seves sortides, a que expliquin les seves vacances, a que mitjançant aquesta empenta creïn el seu propi bloc i el facin públic i a que facin aportacions del que aprenen en general. Trobem llavors una interacció entre els alumnes, els quals creen entrades al bloc i el professor les comenta, les corregeix o participa també.
Per tant, en aquest bloc participen tant els alumnes (publicant contingut que decideixen d'un tema que el professor els indica) com el professor, que també participa publicant contingut informatiu o d'interès. Per tant, aquest bloc va dirigit als alumnes per a que s'informin de coses que el professor cregui convenients i també per al professor, per a que avaluï com participen els alumnes al bloc.

Centrant-nos ja en el bloc, està creat amb XTECBlocs, utilitza la plataforma WordPress i el tema que ha utilitzat és un disseny d'una persona anomenada “Tom”.
En quant a l'organització del bloc, a la capçalera trobem el nom del bloc davant d'una imatge d'una mena de fum blau en un fons negre. Sota la capçalera i abans de la primera entrada hi ha un menú horitzontal per accedir a les pàgines estàtiques del bloc.
L'estructura del bloc: el trobem estructurat en dos columnes. La de l'esquerra presenta les entrades o el contingut dels articles que s'han publicat, mentre que la de la dreta mostra un menú amb gadgets que ha afegit el creador del bloc, ja sigui el quadre de cerca, el calendari, on participa el bloc, pàgines en anglès, els darrers articles publicats, comentaris recents, una sèrie de diccionaris per si es necessita consultar alguna cosa, entre d'altres. També trobem que té un blocroll amb enllaços als blocs dels alumnes, a altres blocs i a la web de l'escola. Està estructurat a partir d'arxius i de categories, es a dir, tots els articles escrits s'ubiquen dins d'un dels temes que trobem a la dreta en la barra de menú dels gadgets titulat “Categories”. Com ja està organitzat en categories, no s'utilitzen etiquetes per trobar les entrades que tenim interès en trobar sinó que les buscarem directament a categories.

Les entrades són publicades sobre un fons blanc. Les lletres del text són d'estil predeterminat, de mida normal i de color negre on destaquen i es poden llegir sense que molestin a la vista. Els títols són del mateix color que el text però d'un mida una mica més gran.
Al costat del títol en un quadre blau trobem la data de la publicació i a sota es mostra qui a publicat l'entrada i a quina categoria l'ha posat. Al final de tot es veuen els comentaris o també quan s'ha decidit desactivar-los. Quan està activada l'opció de poder comentar, pot comentar només qui forma part d'aquell bloc, es a dir, els alumnes i el professor.

Les competències que es treballen en aquest bloc són la lingüística, ja que s'ha de saber escriure tot adequadament i escriure-ho bé, i la digital, per saber fer funcionar el bloc correctament.

Reflexió:
Trobo que amb aquestes classes de GTIC he començat a mirar més enllà quan visito un bloc. Abans no prestava atenció a tot això que he fet esment i me n'adono de petits detalls els quals abans em passaven desapercebuts. Aquestes visites a altres blocs m'ajudaran en una millor estructuració del meu i a saber organitzar-ho tot més adequadament.


Informació facilitada gràcies al llibre "Usos educatius dels blogs : Recursos, orientacions i experiències per a docents.
Balagué Puxan, F., & Zayas, F. (2008). Barcelona: Editorial UOC"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Digues la teva!