Com a tancament del semestre, faré un recull de totes les eines i recursos TIC's treballats al llarg del curs.
Per fer-ho, utilitzaré una altra conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador, (anteriorment havíem treballat la de Charles Crook). La de Benjamin Bloom, que es coneix com “taxonomia de Bloom”, que ens aproxima a l'activitat intel·lectual que es desenvolupa al fer diferents tasques utilitzant l'ús de les TIC.
Aquesta
conceptualització classifica les activitats educatives.
Una
de les seves aportacions, va ser la classificació gradual de més
senzilles a més complexes dividint-la en sis files (recordar,
comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear) i on es treballen
tres dominis d'activitats educatives que es defineixen com a:
Domini cognitiu, afectiu i psicomotor.
Aquí
es poden veure les diferències entre les habilitats cognitives de
Bloom formulades originalment i la que es va formular a l'any 2000:
![]() | ||||||
By: http://www.eduteka.org |
Després del 2008 es va proposar una nova revisió, que és la que actualment s'anomena "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital"
Exercici
A classe se'ns va proposar fer una activitat en la que, després d'estudiar les diferents habilitats cognitives que es poden treballar utilitzant les TIC, féssim un repàs de totes les eines i recursos TIC's treballats al llarg del curs, organitzant-lo en una taula on indiquéssim quina habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, es desenvolupa en cadascuna d'elles.
Informació extreta de: Benjamin Blooma, Taxonomia de Bloom, Eduteka,
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Digues la teva!